Drugiego dnia testów Formuły 1 po GP Hiszpanii zespół Mercedesa zgodnie z zapowiedziami sprawdza w swoim bolidzie "trąbkowy" wydech, skonstruowany pod kątem zwiększenia cichego odgłosu nowych silników V6 turbo. Do sieci trafiło już pierwsze nagranie z przejazdów Nico Rosberga, dzięki któremu możemy przekonać się, jakie efekty daje opracowane rozwiązanie.
Chociaż Mercedes testuje wydech sam, stworzył go we współpracy z pozostałymi dwoma dostawcami motorów - Ferrari i Renault. Cały projekt nadzoruje FIA, która nawet zebrała do tego celu grupę inżynierów akustyków.
Jednak powoli już przywyknięto do cichego dźwięku V6 turbo i pojawia się coraz więcej głosów, że "trąbkowy" wydech jest niepotrzebny.
to sie nie nadaje
Jakoś nadal moja kosiarka do trawy brzmi lepiej.... :/
Niemieckie V1 brzmiało tak samo
Coś jak kosiarka albo skuter tylko głośniej.
V8 brzmi przestarzale? Ocipieli? Między V10 a V8 nie było takiej różnicy jak teraz przez co dźwięk V8 i V10 są świetne natomiast te obecne V6 to masakra, 0 polotu
co wy macie z tymi kosiarkami? mi dźwięk nowych silników wcale się z nimi nie kojarzy, jak już to coś pomiędzy Audi R18 a WRC
A ja wolę V6 Turbo, jest lepszy niż to przestarzałe V8. Trzeba iść do przodu, a nie kisić się w XX wieku.
Typowa pierdziawka która tylko pogarsza obecny słaby dźwięk.
Bąki w lepszym brzmieniu i tonacji puszczam ;-)
Właściwie niewiele się zmieniło. Pierdzi po prostu trochę inaczej niż przedtem. Te silniki mają za niskie obroty a idiotyczne limity paliwa sprawią, że kręcą się o jedną trzecią niżej niż pozwala na to ich specyfikacja.
Bolidy z turbo muszą mieć limit paliwa na godzinę żeby teamy nie manipulowały z ich mocą w kwalifikacjach i podczas wyścigu, jedynie mogli by go podnieść do 130 kg/h bo 100 kg to stanowczo za mało. Co do dźwięku to wina leży rzeczywiście po stronie wydechu, który jest skonstruowany tak aby silnik nie pluł/strzelał paliwem dlatego jest taki cichy, w V8 była to po prostu zwykła rura dlatego się tak darło na szczęście V6 są dużo cichsze i bardzo dobrze.
nie jest źle jest jakiś ułamek tego v8
nie jest źle jest jakiś ułamek tego v8
nie jest źle jest jakiś ułamek tego v8
Co sie dzieje z F1 ? To jest jakiś koszmar. Zaczął się w 2009 r i staje się coraz bardziej okropny, przynajmniej dla osób, które interesują się tym sportem od dłuższego czasu. Trąbkowy wydech !!! Nie ja już mam dość
Obroty są niskie, silnik nie strzela ogniem ponieważ paliwa brakuje. Niski jego limit zmusza do oszczędzania, obniżania obrotów, obniżania mocy itd. Widziałem filmik z testów ferrari zimą gdzie bolid na kazdym zakręcie strzelał ogniem. Bo wtedy nikt nie kazał oszczędzać. Także dźwięk silnika był trochę inny. Zgadza się że mamy XXI wiek. Ale te oszczędności sa lekko przesadzone. Zwłaszcza, że koncerny sprzedają coraz więcej coraz mocniejszych i szybszych samochodów. Tod wprowadza do f1 jakieś socjalistyczne reguły. Małe silniczki, mała moc, mało paliwa itd. NIe wspomnę już, że produkcja i eksploatacja hybrydy jest bardziej uciążliwa dla środowiska niż auto z tradycyjnym silnikiem. Więc nie wiem po co to tak lansować.
@theDarkDez Haha ten co twierdzi, że V6 jest lepsze od V8 ma niepokolei w głowie.
@Kula - dla Formuły Pierwszej V6 T jest lepszy niż V8. V6 T ma ogromny moment obrotowy, jeśli kierowca ma "wyważoną stopę" jest to na + dla F1. V6 T jest dużo mniejszy niż V8, ale ja wywaliłbym ERS i zamontował KERS Williams'a (mechaniczny) a nie ciężkie baterie.
@TheDarkDez to jest Formuła jeden a nie formuła pierwsza, kibicu!
Choćby był głośniejszy, to ten dźwięk po prostu jest bezpłciowy. Nie ma w nim nic zjawiskowego. F1 była pod względem dźwięku wyjątkowa, a teraz to nie brzmi, jak bolid F1. Tak na prawdę lepiej brzmią supersamochody cywilne... ;-)
Widać jaka potęga drzemie w inzynierach F1... haha. Nasi chłopacy z politechniki (z całym szacunkiem) rozwiązali by ten problem skutecznie "na kolanie"