Lewis Hamilton wygrał wyścig Formuły 1 o Grand Prix Rosji. Drogę do zwycięstwa otworzyła pięciokrotnemu mistrzowi świata awaria jednego z bolidów Ferrari. Robert Kubica nie osiągnął mety.
Po starcie prowadzenie objął ruszający z trzeciego pola Sebastian Vettel. Triumfator poprzedniego wyścigu od razu wyprzedził Hamiltona, następnie na bardzo długim dojeździe do pierwszego dohamowania złapał się w cień aerodynamiczny za najszybszym w kwalifikacjach zespołowym kolegą Charlesem Leclerkiem i przeszedł również jego.
Dla Ferrari był to wymarzony początek. Czerwone bolidy zameldowały się na dwóch pierwszych miejscach. Mercedes z kolei poniósł podwójne straty. Hamilton spadł z pozycji drugiej na trzecią, zaś drugi kierowca ekipy Valtteri Bottas z czwartej na piątą. Fina przeskoczył Carlos Sainz Jr. Pewnie jakąś rolę odegrał w tym fakt, że obie Srebrne Strzały wystartowały na pośrednich oponach, zamiast na przyczepniejszych miękkich.
Formuła 1 - sezon 2019 - GP Rosji - wyścig | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Strata | Pit-stopy | ||
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 53 okrążenia | 1 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | +3,829 sek. | 1 | |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | +5,212 sek. | 2 | |
4. | Max Verstappen | Red Bull | +14,210 sek. | 1 | |
5. | Alexander Albon | Red Bull | +38,348 sek. | 1 | |
6. | Carlos Sainz Jr | McLaren | +45,889 sek. | 1 | |
7. | Sergio Perez | Racing Point | +48,728 sek. | 1 | |
8. | Lando Norris | McLaren | +57,749 sek. | 1 | |
9. | Kevin Magnussen | Haas | +58,779 sek. | 1 | |
10. | Nico Hulkenberg | Renault | +59,841 sek. | 2 | |
11. | Lance Stroll | Racing Point | +60,821 sek. | 1 | |
12. | Daniił Kwiat | Toro Rosso | +62,496 sek. | 2 | |
13. | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | +68,910 sek. | 2 | |
14. | Pierre Gasly | Toro Rosso | +70,076 sek. | 1 | |
15. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | +73,346 sek. | 2 | |
. | Robert Kubica | Williams | nie ukończył | - | |
. | George Russell | Williams | nie ukończył | - | |
. | Sebastian Vettel | Ferrari | nie ukończył | - | |
. | Daniel Ricciardo | Renault | nie ukończył | - | |
. | Romain Grosjean | Haas | nie ukończył | - |
Do tej pory nie spotkałem się z stacją w F1 gdzie zespół F1 wycofuje swojego zawodnika przez własne widzi mi się, by oszczędzać części nie na skutek awarii technicznej. Na myśl przychodzi mi tylko jakaś umowa między Clar Williams i Russellem by zespół tak działał by Russell w statystykach był zawsze lepszy. Bo Kubica by ukończył więcej wyścigów i przez to był lepszy od Russela. Czyżby prywatnie coś łączyło Panią Williams z Russellem? Nie wiem. Druga sprawa to pieniądze Kubica odchodzi i Williams będzie miał jeszcze mniejsze sierodki na kolejny rok.
Najsmutniejsze jest to że gdyby Rysell jechał i był przed Kubica to jestem przekonany na 90% że Williams by nie wycofał z wyścigu Kubicy. Smutne jest też to że koszty paliwa i obsługi technicznej pit stop zaoszczędzenie na kosztach były ważniejsze od Tego by Kubica o własnych siłach ukończył wyścig. Smutne jest to że części z bolidu Kubicy te lepsze zapewne trafią do bolidu Rysell i Orlen nie ma żadnej kontroli nad tym jak technicznie ich zawodnik jest obsługiwany.
smutne to są twoje wpisy aż przykro czytać. Tyle chejtu z nich się leje. Oskarżasz ludzi, których nawet na żywo na oczy nie widziałeś o nie wiadomo co. Orlen nie jest pępkiem świata. Podejrzewam, ze zespół dużo bardziej korzysta finansowo od strony Russella i więcej także skorzysta przy Latifim. Kubica natomiast jako wolniejszy kierowca od początku sezonu został numerem dwa. A nie w Williamsie kierowca numer jeden dostaje to co najlepsze. Zwłaszcza tak jest w tych biedniejszych zespołach. gdzie zespół nie jest w stanie przygotować nowych części na wyścig dla obu aut.
Skoro Williams oszczędza w F1 nawet na paliwie + 1 godziny pracy paru ludzi bo wycofał w pełni sprawny bolid a z tego co wiem to Kubica nie rozbija w każdym wyścigu bolidu. To nie zdziwiłbym się gdyby Kubica dostawał bolid ze spefikacją z zeszłego roku i z silnikiem mercedesa z tamtego roku a Russell wszystko nowe i stąd ròżnice w kwalifikacjach i w tempie wyścigowym. Wygląda na to że Williams dokładnie wie że Kubica ze starym sprzętem Williamsa nie jest w stanie doròwnać nikomu a Rusek z nowym modelem mercedesa i nowymi tegorocznym ustawieniami jest w stanie powalczyć z 2 czy z trzema zawodnikami. Sęk w tym że Williams i Russel uruchomił cały medialny marketing by ogłasza że Kubica jest gorszy od Russell jednocześnie nie dając mu możliwości startu na ròwnać warunkach. Zdobycze punktowe przeczą że Kubica jest gorszy bo w jedynym wyścigu gdzie Williams miał szansę zdobyć punkt ten punkt zdobył włącznie Kubica i to dysponując słabiej przegotowaną bolidem. Obecnie nie wierzę Williamsowi bo nawet jak Kubica będzie szybszy to Williams nakarze Kubicy zjeżdżać bezsensownie parę razy do boksu. Albo poprosi Williams jak Kubicy dobrze idzie o zmiany ustawień w bolidzie ktòre go spowolnią. Boks w Wliamsie robi wszystko by Russell miał przewagę nad Kubicą
A w sumie cóż stoi na przeszkodzie by Williams wziął drukarkę 3D skopiował swoje nowe przednie skrzydło i ile to 1 Skrzydło kosztował 500 000 dolarów że można było przywieźć tylko jedno. No chyba że Williams pracował przez cały sezon nad 1 strzydłem (zamiast dwóch skrzydeł) dla wersji oszczędnośiowej. A może podpowiedzieć FIA by stworzyła ligę w F1 gdzie można się ścigać tylko 1 zawodnikiem. A może właśnie w Japonii Kubica otrzyma nowe skrzydło a Williams się wyraźnie odetnie od tego że faworyzuje słabszego punktowo zawodnika tylko dlatego że jest młodym Brytyjczykiem.
Skończ już pajacować tymi swoimi teoriami spiskowymi. Odstaw dopalacze.