Audi oficjalnie ogłosiło, że od sezonu 2026 Revolut stanie się sponsorem tytularnym ich zespołu Formuły 1, który przekształca się z Saubera w projekt Audi F1 Team. To wieloletnie partnerstwo jest określane jako "strategiczne" i "wizjonerskie" – ma łączyć fintechową rewolucję z ambicją sportu motorowego.
Projekt Audi F1 to inicjatywa, która już w następnym sezonie zastąpi zespół Kick Sauber. Stery w nim objął Mattia Binotto – były szef Ferrari, który ma poprowadzić niemiecką markę w nową erę motorsportu. Funkcję szefa zespołu powierzono doświadczonemu Jonathanowi Wheatleyowi, wieloletniemu dyrektorowi operacyjnemu Red Bulla.
Wspólny cel Audi i Revoluta
Głównym celem tej współpracy jest zbudowanie nowej kultury F1, opartej na innowacyjnych interakcjach z kibicami i zaangażowaniu cyfrowym – również przez technologie finansowe oferowane przez Revolut Business, które zostaną zintegrowane z operacjami zespołu (zarówno płatności, sklep, jak i backend finansowy).
Revolut chce wykorzystać globalną widownię Formuły 1 do przyciągnięcia nowych użytkowników – firma planuje osiągnięcie 100 milionów klientów do 2027 roku i uważa F1 za idealną platformę marketingową.
– To przełomowe partnerstwo dla Revolut i przyszłego zespołu Audi F1. Zbliżamy się do granicy 100 milionów klientów i zamierzamy wprowadzić ich w świat Formuły 1 poprzez niezapomniane doświadczenia w kluczowym momencie dla tego sportu. Revolut nadal kwestionuje status quo w globalnych finansach, a przyszły zespół Audi F1 ma zamiar robić to samo w motorsporcie. Dzięki wspólnej wizji, globalnym ambicjom i nieustającemu dążeniu do postępu, to partnerstwo zdefiniuje, co jest możliwe w Formule 1 – Nik Storonsky, CEO Revolut.
Dla Audi to ważny krok – w F1 Ingolstadt wchodzi jako zespół fabryczny równocześnie z nową erą silników o podwyższonej elektryfikacji i kosztami operacyjnymi zależnymi od limitów budżetowych. Według dyrektora Audi Gernota Döllnera, partnerstwo z Revolutem wpisuje się w długofalową strategię budowy wizerunku marki opartej na technologicznym i ekonomicznym zaangażowaniu w sport wyczynowy.
– Audi wchodzi do Formuły 1 z jasną ambicją: wykorzystać tę platformę jako technologicznie istotną i ekonomicznie zrównoważoną inwestycję w przyszłość marki Audi. Głęboko wierzymy w sukces naszego projektu, do którego podchodzimy z realistycznym nastawieniem i mentalnością ciągłego doskonalenia. W Revolut znaleźliśmy partnera, który podziela nasze ambicje i postawę. Formuła 1 to globalna scena, która daje nam możliwość wspólnego dotarcia do nowych grup odbiorców i wzbudzenia entuzjazmu dla naszych produktów – Gernot Döllner, CEO AUDI AG i przewodniczący rady nadzorczej Sauber Motorsport AG.
Więcej niż tylko napis na skrzydle
Revolut Business zostanie głęboko zintegrowany z działaniami zespołu – od rozliczeń wewnętrznych po sklep internetowy. Ma to zapewnić płynność operacyjną oraz nowe formy doświadczenia kibiców – np. dedykowane systemy mobilnego zakupu gadżetów czy dostęp do ekskluzywnych treści dla klientów Revolut.
Szef zespołu F1 Audi Team Jonathan Wheatley zaznaczył z kolei, że Revolut to coś więcej niż logo – to partner, który dzieli "ambicję i etos innowacyjności". – W Revolut znaleźliśmy prawdziwego partnera, który podziela nasze fundamentalne wartości: innowacyjność i nieposkromione ambicje. To coś więcej niż dopasowanie marek – to strategiczny sojusz stworzony z myślą o przełamywaniu schematów w motorsporcie. Od 2026 roku cyfrowe rozwiązania Revolut będą wspierać kluczowe obszary naszej działalności operacyjnej, a także na nowo zdefiniują sposób, w jaki kibice i społeczności będą się angażować w życie naszego zespołu – dostarczając spójne i angażujące doświadczenie na torze i poza nim – mówi w komunikacie prasowym. Plan zakłada więc redefinicję interakcji z fanami, z naciskiem na doświadczenie premium zarówno na torze, jak i poza nim.
Audi zyskuje sponsora o sile marki fintechowej, gotowy wspierać wejście w F1 globalnie i cyfrowo. Revolut natomiast korzysta z obecności w jednym z najsilniejszych globalnych widowisk sportowych i możliwość dotarcia do nowych demografii, w tym klientów biznesowych i detalicznych (usługa Revolut Business ma znaleźć się w osi operacyjnej teamu).
Revolut zastępuje tym samym wirtualne kasyno Stake, które figuruje na pozycji partnera tytułowego zespołu Kick Sauber w tym sezonie. Była to współpraca, która wzbudzała mieszane uczucia wobec zespołu z Hinwil - Stake ma na swoim koncie kontrowersje, przez które dostęp do jego platformy został zablokowany w niektórych krajach na świecie, w tym w USA.
2025-07-30 - S. Nowicki
0
Komentarze do:
Zespół F1 Audi zyskał sponsora tytularnego. Na miejsce kasyna wchodzi Revolut