Williams został wytypowany przez inne zespoły Formuły 1 do skonstruowania specjalnego bolidu, którym Pirelli mogłoby testować niskoprofilowe opony na 18-calowe felgi.
Włoski producent musi przygotować ogumienie w nowym rozmiarze na sezon 2021. F1 zwiększy średnicę felg o 5 cali, aby bolidy miały więcej wspólnego z autami drogowymi. Wszak królowa sportów motorowych uchodzi za laboratorium, w którym powstają najnowsze technologie dla seryjnych wozów.
Pirelli zamierza rozpocząć testy nowych opon na torze w drugiej połowie bieżącego roku. Chcąc to zrobić, oczywiście potrzebuje odpowiedniego samochodu, przystosowanego do całej operacji. Najlepiej, żeby był możliwie najbardziej imitował bolidy, jakie pojawią się za dwa lata.F1 ma przejść wtedy wielką rewolucję techniczną. Problem w tym, że nadal nie wiadomo dokładnie, jak będą wyglądać wówczas samochody. Ale może w najbliższych miesiącach zapadnie więcej ustaleń w tej sprawie.