Zimowe testy Formuły 1 dobiegły końca. Za nami osiem dni zajęć na torze Barcelona-Catalunya w Hiszpanii. Kto był najszybszy? Kto przejechał najdłuższy dystans? Sprawdźcie.
Ranking bolidów ułożony w oparciu o najlepsze czasy okrążeń niewątpliwie nie oddaje prawdziwego układu sił w stawce. Mercedes ukrywając swoją konkurencyjność stracił 1,218 sekundy do pierwszego Ferrari i znalazł się dopiero na siódmym miejscu. Z kolei McLaren uplasował się na drugim, choć trudno oczekiwać, by był w stanie zagrozić wielkiej trójce - Mercedesowi, Ferrari i Red Bullowi.
Niemniej jednak stajnia z Woking po zmianie dostawcy silników z Hondy na Renault na pewno zrobiła krok naprzód. Pytanie, jak duży.
Rozczarowująco wypadły ekipy Force India i Williams. Lider środka stawki z dwóch ostatnich sezonów wylądował na ósmej pozycji, a stajnia Roberta Kubicy pojechała najwolniej ze wszystkich.
Aczkolwiek oba zespoły mają coś na swoje usprawiedliwienie. Bolid Force India był "w powijakach" i dopiero na inaugurację sezonu mamy zobaczyć jego prawdziwe oblicze, zaś Williams uzyskał swój czas na twardszych oponach niż którykolwiek z rywali - miękkich. Według Pirelli na pętli Barcelona-Catalunya mieszanka ta była wolniejsza od hipermiękkiej o około 1,7-1,8 sekundy. Gdyby zrekompensować Williamsowi podaną różnicę, stajnia z Grove przesunęłaby się na drugą lokatę...
Gdyby zaś odjąć Haasowi 1,3 - 1,4 sekundy za użycie ogumienia supermiękkiego, amerykański team prześcignąłby Ferrari.
To pokazuje, że wiele zespołów ma jeszcze sporo szybkości w zanadrzu i tak naprawdę wyników tegorocznych testów nie należy brać za jakikolwiek wyznacznik.
Poza tym, na pierwszy wyścig sezonu większość lub wszystkie teamy szykują kolejne poprawki do swoich maszyn. Oprócz Force India, bardzo duży pakiet ulepszeń zapowiada też chociażby McLaren.
Formuła 1 - testy przed sezonem 2018 - najlepsze czasy |
---|
| Bolid | Kierowca
| Czas | Strata | Opony |
---|
1. | Ferrari
| Sebastian Vettel
| 1:17,182s | - | hipermiękkie
|
2. | McLaren
| Fernando Alonso
| 1:17,784s | 0,563s
| hipermiękkie
|
3.
| Red Bull
| Daniel Ricciardo
| 1:18,047s | 0,865s
| hipermiękkie
|
4. | Renault
| Carlos Sainz Jr
| 1:18,092s | 0,910s
| hipermiękkie
|
5. | Haas
| Kevin Magnussen
| 1:18,360s | 1,178s
| supermiękkie
|
6.
| Toro Rosso
| Pierre Gasly
| 1:18,363s | 1,181s
| hipermiękkie
|
7. | Mercedes
| Lewis Hamilton
| 1:18,400s | 1,218s
| ultramiękkie
|
8. | Force India
| Esteban Ocon
| 1:18,967s | 1,785s
| hipermiękkie |
9. | Sauber
| Charles Leclerc
| 1:19,118s | 1,936s
| hipermiękkie
|
10. | Williams
| Siergiej Sirotkin
| 1:19,189s | 2,007s
| miękkie
|
Bardziej miarodajne jest zestawienie stworzone w oparciu o liczbę pokonanych okrążeń. Odzwierciedla poziom niezawodności poszczególnych bolidów oraz stopień przygotowania poszczególnych zespołów do sezonu.
Tutaj jak można było się spodziewać bryluje Mercedes, który jako jedyny przekroczył granicę 1000 kółek. Drugie jest Ferrari, a trzecie nieoczekiwanie Toro Rosso. Juniorska ekipa Red Bulla nie miała żadnych problemów z silnikiem Hondy, który w poprzednich latach regularnie wystawiał na próbę nerwy McLarena.
Z kolei McLaren po zamianie hybrydy Hondy na jednostkę napędową Renault jak na ironię dalej był nękany awariami i jeździł zdecydowanie najmniej.
Williams wypadł solidnie, zajmując czwarte miejsce. Pokonał tylko sześć okrążeń mniej niż Toro Rosso.
Kubica przejechał 122 kółka. Byłoby ich znacznie więcej, gdyby nie ekstremalne warunki pogodowe trzeciego dnia testów i odstąpienie bolidu w ostatnim dniu zajęć Lance'owi Strollowi.
Formuła 1 - testy przed sezonem 2018 - przejechany dystans |
---|
| Bolid | Silnik
| Okrążenia |
---|
1. | Mercedes
| Mercedes
| 1037
|
2. | Ferrari
| Ferrari
| 926
|
3.
| Toro Rosso
| Honda
| 822
|
4. | Williams
| Mercedes
| 816
|
5. | Renault
| Renault
| 795
|
6.
| Sauber
| Ferrari
| 784
|
7. | Red Bull
| Renault
| 780
|
8. | Force India
| Mercedes
| 711
|
9. | Haas
| Ferrari
| 692
|
10. | McLaren
| Renault
| 599
|
2018-03-10 - G. Filiks
0
Komentarze do:
Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia