SELECT phpbb_posts_text.* , phpbb_posts.post_id, phpbb_posts.post_time, phpbb_posts.poster_id, phpbb_posts.post_username, phpbb_users.username, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_avatar, phpbb_users.user_avatar_type FROM v10phpbb2.phpbb_posts_text, v10phpbb2.phpbb_posts , v10phpbb2.phpbb_users WHERE phpbb_posts.topic_id = 48515 AND phpbb_posts_text.post_id = phpbb_posts.post_id AND phpbb_users.user_id = phpbb_posts.poster_id ORDER BY phpbb_posts.post_time ASC
[366] MYSQL ERROR: 145 - Table './v10phpbb2/phpbb_users' is marked as crashed and should be repaired Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia - V10.pl Mobile
Logo
Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia

Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia

Zimowe testy Formuły 1 dobiegły końca. Za nami osiem dni zajęć na torze Barcelona-Catalunya w Hiszpanii. Kto był najszybszy? Kto przejechał najdłuższy dystans? Sprawdźcie.

Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia

Ranking bolidów ułożony w oparciu o najlepsze czasy okrążeń niewątpliwie nie oddaje prawdziwego układu sił w stawce. Mercedes ukrywając swoją konkurencyjność stracił 1,218 sekundy do pierwszego Ferrari i znalazł się dopiero na siódmym miejscu. Z kolei McLaren uplasował się na drugim, choć trudno oczekiwać, by był w stanie zagrozić wielkiej trójce - Mercedesowi, Ferrari i Red Bullowi.

Niemniej jednak stajnia z Woking po zmianie dostawcy silników z Hondy na Renault na pewno zrobiła krok naprzód. Pytanie, jak duży.

Rozczarowująco wypadły ekipy Force India i Williams. Lider środka stawki z dwóch ostatnich sezonów wylądował na ósmej pozycji, a stajnia Roberta Kubicy pojechała najwolniej ze wszystkich.
Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia
Aczkolwiek oba zespoły mają coś na swoje usprawiedliwienie. Bolid Force India był "w powijakach" i dopiero na inaugurację sezonu mamy zobaczyć jego prawdziwe oblicze, zaś Williams uzyskał swój czas na twardszych oponach niż którykolwiek z rywali - miękkich. Według Pirelli na pętli Barcelona-Catalunya mieszanka ta była wolniejsza od hipermiękkiej o około 1,7-1,8 sekundy. Gdyby zrekompensować Williamsowi podaną różnicę, stajnia z Grove przesunęłaby się na drugą lokatę...
Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia
Gdyby zaś odjąć Haasowi 1,3 - 1,4 sekundy za użycie ogumienia supermiękkiego, amerykański team prześcignąłby Ferrari.

To pokazuje, że wiele zespołów ma jeszcze sporo szybkości w zanadrzu i tak naprawdę wyników tegorocznych testów nie należy brać za jakikolwiek wyznacznik.
Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia
Poza tym, na pierwszy wyścig sezonu większość lub wszystkie teamy szykują kolejne poprawki do swoich maszyn. Oprócz Force India, bardzo duży pakiet ulepszeń zapowiada też chociażby McLaren.
Formuła 1 - testy przed sezonem 2018 - najlepsze czasy

BolidKierowca
CzasStrataOpony
1. Ferrari
Sebastian Vettel
1:17,182s-hipermiękkie
2. McLaren
Fernando Alonso
1:17,784s0,563s
hipermiękkie
3.
Red Bull
Daniel Ricciardo
1:18,047s0,865s
hipermiękkie
4. Renault
Carlos Sainz Jr
1:18,092s0,910s
hipermiękkie
5. Haas
Kevin Magnussen
1:18,360s1,178s
supermiękkie
6.
Toro Rosso
Pierre Gasly
1:18,363s1,181s
hipermiękkie
7. Mercedes
Lewis Hamilton
1:18,400s1,218s
ultramiękkie
8. Force India
Esteban Ocon
1:18,967s1,785s
hipermiękkie
9.Sauber
Charles Leclerc
1:19,118s1,936s
hipermiękkie
10.Williams
Siergiej Sirotkin
1:19,189s2,007s
miękkie
Bardziej miarodajne jest zestawienie stworzone w oparciu o liczbę pokonanych okrążeń. Odzwierciedla poziom niezawodności poszczególnych bolidów oraz stopień przygotowania poszczególnych zespołów do sezonu.

Tutaj jak można było się spodziewać bryluje Mercedes, który jako jedyny przekroczył granicę 1000 kółek. Drugie jest Ferrari, a trzecie nieoczekiwanie Toro Rosso. Juniorska ekipa Red Bulla nie miała żadnych problemów z silnikiem Hondy, który w poprzednich latach regularnie wystawiał na próbę nerwy McLarena.

Z kolei McLaren po zamianie hybrydy Hondy na jednostkę napędową Renault jak na ironię dalej był nękany awariami i jeździł zdecydowanie najmniej.

Williams wypadł solidnie, zajmując czwarte miejsce. Pokonał tylko sześć okrążeń mniej niż Toro Rosso.

Kubica przejechał 122 kółka. Byłoby ich znacznie więcej, gdyby nie ekstremalne warunki pogodowe trzeciego dnia testów i odstąpienie bolidu w ostatnim dniu zajęć Lance'owi Strollowi.
Formuła 1 - testy przed sezonem 2018 - przejechany dystans

BolidSilnik
Okrążenia
1. Mercedes
Mercedes
1037
2. Ferrari
Ferrari
926
3.
Toro Rosso
Honda
822
4. Williams
Mercedes
816
5. Renault
Renault
795
6.
Sauber
Ferrari
784
7. Red Bull
Renault
780
8. Force India
Mercedes
711
9.Haas
Ferrari
692
10.McLaren
Renault
599

2018-03-10 - G. Filiks

0

Komentarze do:
Testy F1 przed sezonem 2018 - najlepsze czasy bolidów i przejechane okrążenia