Daniel Ricciardo chciałby mieć w każdym Grand Prix Formuły 1 hipermiękkie opony do dyspozycji.
Ogumienie to zostało wprowadzone do mistrzostw na sezon 2018, jako nowa najbardziej miękka mieszanka. Już mówi się, że wróciły "opony kwalifikacyjne", ale póki co zawodnicy jeździli na nich wyłącznie na testach.
Pirelli jest bardzo ostrożne w nominowaniu opon oznaczonych różowym kolorem na GP. Kierowcy będą mogli się na nich ścigać po raz pierwszy dopiero podczas najbliższej eliminacji na ulicach Monako.
W trakcie ostatniego GP Hiszpanii rolę najbardziej miękkich opon pełniła mieszanka supermiękka, która rozczarowała. Była tylko minimalnie szybsza od miękkiej, albo wcale. Niektórzy zrezygnowali z niej w ostatniej części kwalifikacji i ustanowili swój najlepszy czas na twardszych slickach.
Opony hipermiękkie natomiast są dużo szybsze od pozostałych, ale zarazem znacznie mniej wytrzymałe. Jak wskazuje Ricciardo, ich dostępność powinna dodać zawodom nieprzewidywalności.
„Nie wiem, dlaczego nie możemy mieć hipermiÄ™kkich opon w każdym wyÅ›cigu". - dziwi siÄ™ kierowca Red Bulla.
„Albo przynajmniej kwalifikujmy siÄ™ na nich, a potem może zastanówmy, co dalej".„Przynajmniej mielibyÅ›my swoiste opony kwalifikacyjne, tworzÄ…ce wiÄ™ksze różnice w wyÅ›cigu, a tym samym wiÄ™cej szans".
„Póki co ogumienie to wydaje siÄ™ być OK. Nie wiem, jak dÅ‚ugo wytrzymaÅ‚oby na pewnych torach. Ale w tej chwili, co do konstrukcji czy czegokolwiek, wydaje siÄ™, że to solidna opona".„(W GP Hiszpanii)
Już od piątku było jasne, że czołowa szóstka zawodników będzie jechała na miękkiej mieszance w kwalifikacjach (w Q2 - red.)
, a później spróbuje przejechać wyścig na jeden pit-stop, zakładając podczas postoju ogumienie pośrednie. To żadna tajemnica".
„(...) Trzeba postarać siÄ™ stworzyć wiÄ™cej możliwoÅ›ci, wiÄ™cej niespodzianek, ponieważ teraz wszystko jest trochÄ™ przewidywalne".
Mario Isola z Pirelli uważa jednak, że opony hipermiękkie są
„wyraźnie" za miÄ™kkie dla torów takich jak Barcelona-Catalunya.
„Ogumienie to daje szybkość przez jedno okrążenie albo mniej. To normalna sytuacja dla hipermiÄ™kkiej mieszanki w Barcelonie". - powiedziaÅ‚.
„(...) Teraz jesteÅ›my bardzo ciekawi, jak bÄ™dzie w Monako, bo to oczywiÅ›cie inny tor, uliczna pÄ™tla, Å‚agodniejsza dla ogumienia. Mieszanka hipermiÄ™kka jest zaprojektowana dla niej, nie na BarcelonÄ™".
2018-05-17 - G. Filiks
0
Komentarze do:
Ricciardo chce hipermiękkich opon na każde Grand Prix