W Formule 1 pojawiło się zainteresowanie e-paliwem. Tankować je chce Renault.
Branża motoryzacyjna od dawna podąża w stronę ekologii. Królowa sportów motorowych dopasowuje się do tego trendu. Najlepszym przykładem jest wyposażenie bolidów w hybrydowe silniki.
Renault uważa jednak, że to za mało. Zdaniem francuskiego koncernu w parze z eko jednostkami napędowymi powinno iść eko paliwo. Czyli takie, które jest pozyskiwane metodą syntetyczną, przy użyciu wody i dwutlenku węgla.
Producent samochodów spod znaku diamentu sugeruje, że jeśli F1 nie będzie coraz bardziej przyjazna środowisku, przestanie przyciągać młode pokolenie. Wszak nastolatkowie niedawno przeprowadzili strajk klimatyczny na całym świecie.
Kiedyś F1 była innowacyjna, ponieważ opracowano w niej systemy jak ABS dzięki któremu samochody mogły hamować później i kręcić szybsze czasy. Następnie system ten trafił do samochodów drogowych poprawiając bezpieczeństwo. I właśnie o taką innowacyjność chodziło. Wymyślamy coś aby bolidy były szybsze i przy okazji ulepszamy samochody drogowe. Ten pan z Renault chce robić na odwrót, dalej psuć bolidy ku chwale komercyjnej oraz ideologicznej propagandy mającej niewiele wspólnego z ekologią.
No to pojechałeś z tym ABS-em hahaha
Kolejny ekooszolom
@nhjh Jak byś nie skumał czaczę to tylko taki przykład z tym ABS-em . W sumie to bardzo dobry przykład. Williams w 1993 wprowadził w swoich bolidach ABS i tak kosił konkurencję, że system ten już w 1994 został zakazany. Niektórzy twierdzą, że to przez usunięcie z bolidu Williamsa ABS-u zginął Senna.
kolejny de**, co kastruje F1
wystarczy ze starzec popsuł F1 hybrydami, to juz nastepny sie znalazł z e - paliwem.Idz człowieku lepiej uprawiac e-sex.
@OBIGO - Nie wypisuj głupot.. Senna zginał bo w jego bolidzie pękł element układu kierowniczego a nie przez brak ABSu.
wcale nie jest złym pomysłem. Wbrew pozorom może dawać więcej mocy niż benzyna. Zresztą to co teraz leją do baków teamy już dawno przestało przypominać coś co można kupić na stacji. Może być paliwo syntetyczne może jakiś etanol itd.
trochę ci nie wyszło. ABS zadebiutował w autach drogowych na długo przed latami 90 tymi gdy wprowadził go Williams. Kontrola trakcji tak samo. Williams miał też regulowaną twardość amortyzatorów tgz aktywne zawieszeni. Ale coś podobnego miało wcześniej porsche 959 o ile się nie mylę. Tak naprawdę nie wiele nowinek przeniesiono z f1 do aut drogowych. Znacznie więcej odwrotnie. Jedynym czego nie było w autach drogowych to skrzynia obsługiwana łopatkami którą Ferrari miało już w 1979 roku. Jednak wtedy kierowcy nie chcieli z tym jeździć. Odgrzano to dopiero pod koniec lat 80 tych.
później będzie e-Qutas! Ale żenada, płakać się chce co to pier..na ekologia zrobiła z tym pięknym sportem. Dno i 3 metry mułu.
To nie diament tylko c!pa
Czy w f1 są już montowane DPF-y i FAP-y? Jeśli nie to chyba czas najwyższy.
Nie przejmuj się hejterami, mają ból dupy karaluchy bo masz ogromną wiedzę i mądrze piszesz.