SELECT phpbb_posts_text.* , phpbb_posts.post_id, phpbb_posts.post_time, phpbb_posts.poster_id, phpbb_posts.post_username, phpbb_users.username, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_avatar, phpbb_users.user_avatar_type FROM v10phpbb2.phpbb_posts_text, v10phpbb2.phpbb_posts , v10phpbb2.phpbb_users WHERE phpbb_posts.topic_id = 49260 AND phpbb_posts_text.post_id = phpbb_posts.post_id AND phpbb_users.user_id = phpbb_posts.poster_id ORDER BY phpbb_posts.post_time ASC
[366] MYSQL ERROR: 145 - Table './v10phpbb2/phpbb_users' is marked as crashed and should be repaired Raikkonen: Wszystkie zmiany F1 na rzecz wyprzedzania bezużyteczne - V10.pl Mobile
Logo
Raikkonen: Wszystkie zmiany F1 na rzecz wyprzedzania bezużyteczne

Raikkonen: Wszystkie zmiany F1 na rzecz wyprzedzania bezużyteczne

Formuła 1 od lat stara się o jak największą liczbę wyprzedzań podczas wyścigów. Jednak według Kimiego Raikkonena wszystkie wprowadzane w tym celu modyfikacje w przepisach za jego czasów tak naprawdę niczego nie zmieniły.

Raikkonen: Wszystkie zmiany F1 na rzecz wyprzedzania bezużyteczne Raikkonen: Wszystkie zmiany F1 na rzecz wyprzedzania bezużyteczne

Kierowca Ferrari jest najstarszym zawodnikiem w stawce. Debiutował w 2001 roku.

Aby ułatwić wyprzedzanie, F1 od tamtej pory przede wszystkim wymyśliła system DRS, czyli regulację tylnego skrzydła bolidu pozwalającą zmniejszyć docisk na prostych. Dla ciekawszych wyścigów wdrożono też szybko zużywające się opony, czy upraszczano aerodynamikę samochodów.

W 2017 roku docisk z powrotem zwiększono. Na następny sezon aerodynamika znowu zostanie przemodelowana...

Raikkonen twierdzi, że z całego kombinowania i tak nic nie wynika.

Spytany, jaki wpływ na jego chęć kontynuowania startów ma jakość wyścigów, 38-latek odpowiedział: „Nie tylko dla wszystkich widzów, ale dla każdego z nas jest fajniej, gdy podczas wyścigu naprawdę się ścigamy".
Raikkonen: Wszystkie zmiany F1 na rzecz wyprzedzania bezużyteczne Raikkonen: Wszystkie zmiany F1 na rzecz wyprzedzania bezużyteczne
„Tak, zawsze się ścigamy, ale kiedy naprawdę nic się nie dzieje, nie jest to dla nas ekscytujące, ani dla nikogo tutaj, czy dla ludzi oglądających zawody w domu przed telewizorem".

„Nie jest tak, że jedna decyzja nagle wszystko zmienia. Było wiele zmian na przestrzeni lat, odkąd tutaj przyszedłem. Kiedy zaczynałem, mieliśmy trochę wyprzedzań. W niektórych latach jest ich więcej, a w niektórych mniej".
Raikkonen: Wszystkie zmiany F1 na rzecz wyprzedzania bezużyteczne Raikkonen: Wszystkie zmiany F1 na rzecz wyprzedzania bezużyteczne
„Wszystkie zmiany w przepisach nie zmieniły tego tak naprawdę. Gdy zaczynałem nie było DRS ani niczego z tych rzeczy i wciąż się wyprzedzaliśmy".
- wskazywał.

„Kiedy jedziemy jeden za drugim z 80-procentową szybkością w Monako, na każdym okrążeniu, też nie jest to dla nas bardzo ekscytujące".

„Niestety tak to jest na tym torze, jak i paru innych. Nie jest świetnie, ale co możesz zrobić?"
- dodał.

2018-06-27 - G. Filiks

0

Komentarze do:
Raikkonen: Wszystkie zmiany F1 na rzecz wyprzedzania bezużyteczne