Zespół Racing Point zorganizował na targach motoryzacyjnych w kanadyjskim Toronto prezentację przed sezonem 2019 Formuły 1. Podobnie jak dwa dni temu Williams, ekipa pokazała malowanie bolidu i przedstawiła sponsora tytularnego.
Sprawdziły się przecieki, że budżet stajni wesprze afrykański bukmacher SportPesa, a w związku z tym jej samochód będzie różowo-niebieski. Chociaż to nie jedyne kolory. Na pojeździe można dostrzec też biel, szarość i czerń.
SportPesa narzucił barwę niebieską, natomiast znany z poprzednich lat róż, którego jest najwięcej, to wizytówka innego dużego sponsora teamu - austriackiej firmy BWT specjalizującej się w uzdatnianiu wody.
Racing Point stanowi nowe wcielenie zespołu Force India. Latem ubiegłego roku przejęło go konsorcjum, na czele którego stoi kanadyjski miliarder Lawrence Stroll, ojciec kierowcy F1, Lance'a Strolla.
Stroll senior oczywiście ściągnął syna do swojej ekipy. Lance zastąpił Estebana Ocona i stworzył skład z Sergio Perezem.
Stajnia chciała przystąpić do nadchodzącego sezonu pod jeszcze inną nazwą. Próbowała stać się nową wersją którejś kultowej ekipy z przeszłości. Prowadzono rozmowy o użyciu tożsamości Brabhama albo Loli, lecz ostatecznie ani jedna ani druga nazwa nie wróci do mistrzostw.
„Wszyscy doszliśmy do wniosku, że w zasadzie jesteśmy teamem wyścigowców i nie ma nic złego w nazwie Racing Point. Ona nas opisuje". - mówi szef zespołu Otmar Szafnauer.
„Uznaliśmy, że to odpowiednia nazwa. Uczyńmy ją wspaniałą, nadajmy jej trochę historii, trochę dziedzictwa".Racing Point zaprezentował nowe malowanie wykorzystując bolid, który wygląda jak hybryda zeszłorocznego i tegorocznego modelu. Właściwy samochód zespołu na sezonu 2019 ujrzymy zapewne na testach.
Formuła 1 - prezentacje bolidów na sezon 2019 |
---|
Zespół | Data prezentacji / Link do prezentacji
|
---|
Haas
| LINK
|
Toro Rosso
| LINK
|
Williams | LINK (prezentacja malowania)
|
Renault
| LINK
|
Mercedes
| LINK
|
Red Bull
| LINK |
Racing Point
| LINK (prezentacja malowania) |
McLaren | 14 lutego
|
Ferrari
| 15 lutego
|
Alfa Romeo
| 18 lutego |
2019-02-13 - G. Filiks
0
Komentarze do:
Racing Point zaprezentował malowanie bolidu i sponsora tytularnego