Firma Pirelli podała, jakie opony typu slick dostarczy na piątą i siódmą rundę sezonu 2019 Formuły 1 - odpowiednio Grand Prix Hiszpanii oraz Grand Prix Kanady.
Włoski producent zupełnie zmienił gamę swojego ogumienia na ten rok. Po pierwsze, zmniejszył liczbę mieszanek slicków z siedmiu do pięciu. Po drugie, wprowadził nowe, uproszczone nazewnictwo. Dla dociekliwych zastosowano nomenklaturę C1, C2, C3, C4, C5 (C1 to najtwardsze opony, C5 najbardziej miękkie). Natomiast podczas samego Grand Prix najtwardsza z trzech dostarczonych mieszanek zawsze będzie określana jako twarda (i oznaczana białym kolorem), średnia jako pośrednia (i oznaczana żółtym kolorem), a najbardziej miękka jako miękka (i oznaczana czerwonym kolorem).
Na hiszpańskim torze Barcelona-Catalunya, gdzie niedawno odbyły się zimowe testy, kierowcy dostaną zestaw możliwie najtwardszych opon: C1, C2 i C3. Z kolei na kanadyjskiej pętli im. Gillesa Villeneuve'a możliwie najbardziej miękkich: C3, C4 i C5.
Formuła 1 - sezon 2019 - opony Pirelli typu slick na poszczególne wyścigi | ||||
---|---|---|---|---|
Wyścig | Tor/Miejsce | Mieszanki ogumienia | ||
1. | GP Australii | Albert Park | twarde - C2 pośrednie - C3 miękkie - C4 | |
2. | GP Bahrajnu | Sakhir | twarde - C1 pośrednie - C2 miękkie - C3 | |
3. | GP Chin | Szanghaj | twarde - C2 pośrednie - C3 miękkie - C4 | |
4. | GP Azerbejdżanu | Baku | twarde - C2 pośrednie - C3 miękkie - C4 | |
5. | GP Hiszpanii | Barcelona-Catalunya | twarde - C1 pośrednie - C2 miękkie - C3 | |
6. | GP Monako | Monte Carlo | ? | |
7. | GP Kanady | Montreal | twarde - C3 pośrednie - C4 miękkie - C5 |