Pirelli poinformowało, jakie opony typu slick dostarczy na majowy wyścig Formuły 1 o Grand Prix Monako.
Włoski producent zupełnie zmienił gamę swojego ogumienia na ten rok. Po pierwsze, zmniejszył liczbę mieszanek slicków z siedmiu do pięciu. Po drugie, wprowadził nowe, uproszczone nazewnictwo. Dla dociekliwych zastosowano nomenklaturę C1, C2, C3, C4, C5 (C1 to najtwardsze opony, C5 najbardziej miękkie), natomiast podczas samego Grand Prix najtwardsza z trzech dostarczonych mieszanek zawsze jest określana jako twarda (i oznaczana białym kolorem), średnia jako pośrednia (i oznaczana żółtym kolorem), a najbardziej miękka jako miękka (i oznaczana czerwonym kolorem).
Na ulicach Monako rolę miękkich opon po raz pierwszy w sezonie będzie pełniła najbardziej miękka mieszanka - C5. Oponami pośrednimi będzie mieszanka C4, a twardymi mieszanka C3.
Mieszanka C5 zostanie dostarczona również na GP Kanady.
Formuła 1 - sezon 2019 - opony Pirelli typu slick na poszczególne wyścigi | ||||
---|---|---|---|---|
Wyścig | Tor/Miejsce | Mieszanki ogumienia | ||
1. | GP Australii | Albert Park | twarde - C2 pośrednie - C3 miękkie - C4 | |
2. | GP Bahrajnu | Sakhir | twarde - C1 pośrednie - C2 miękkie - C3 | |
3. | GP Chin | Szanghaj | twarde - C2 pośrednie - C3 miękkie - C4 | |
4. | GP Azerbejdżanu | Baku | twarde - C2 pośrednie - C3 miękkie - C4 | |
5. | GP Hiszpanii | Barcelona-Catalunya | twarde - C1 pośrednie - C2 miękkie - C3 | |
6. | GP Monako | Monte Carlo | twarde - C3 pośrednie - C4 miękkie - C5 | |
7. | GP Kanady | Montreal | twarde - C3 pośrednie - C4 miękkie - C5 |