Logo
Pirelli chce dostarczać F1 wytrzymalsze opony w sezonie 2019, aby kierowcy przestali jeździć oszczędnie

Pirelli chce dostarczać F1 wytrzymalsze opony w sezonie 2019, aby kierowcy przestali jeździć oszczędnie

Firma Pirelli chce zaopatrywać w 2019 roku Formułę 1 w twardsze i wytrzymalsze opony. Ma nadzieję umożliwić w ten sposób kierowcom ściganie się na pełnym gazie.

Pirelli chce dostarczać F1 wytrzymalsze opony w sezonie 2019, aby kierowcy przestali jeździć oszczędnie Pirelli chce dostarczać F1 wytrzymalsze opony w sezonie 2019, aby kierowcy przestali jeździć oszczędnie

Podczas minionego sezonu włoski producent stawiał na miękkie, szybciej zużywające się ogumienie. Chodziło o to, aby zawodnicy wykonywali jak najwięcej pit-stopów. Oczywiście dla dobra widowiska.

Jednak efekt okazał się kiepski. W zdecydowanej większości wyścigów i tak najpopularniejszą strategią była tylko jedna wizyta u mechaników. Co więcej, żeby nie udawać się do boksów więcej razy, kierowcy niejednokrotnie oszczędzali opony poprzez wolną jazdę.
Pirelli chce dostarczać F1 wytrzymalsze opony w sezonie 2019, aby kierowcy przestali jeździć oszczędnie Pirelli chce dostarczać F1 wytrzymalsze opony w sezonie 2019, aby kierowcy przestali jeździć oszczędnie
Na następny sezon Pirelli pragnie więc zmienić swoje podejście. Jak twierdzi, jeśli trudno zmusić zawodników do przynajmniej dwóch postojów, lepiej przestać się o to starać i pójść w drugą stronę, dostarczając trwalsze slicki, na których będzie można pędzić bez obaw.

„Widzieliśmy w tym roku, że podczas większości wyścigów wykonuje się jeden pit-stop. Dostarczaliśmy coraz bardziej miękkie opony, a zespoły coraz bardziej zarządzały tempem. Czy więc będzie dobrze dalej iść w tym kierunku? Czy może po prostu zaakceptujmy, że mamy zawody na jeden postój i dostarczmy ogumienie o jeden stopień twardsze, by zespoły oraz kierowcy mogli cisnąć?" - mówi szef Pirelli w F1, Mario Isola.
Pirelli chce dostarczać F1 wytrzymalsze opony w sezonie 2019, aby kierowcy przestali jeździć oszczędnie Pirelli chce dostarczać F1 wytrzymalsze opony w sezonie 2019, aby kierowcy przestali jeździć oszczędnie
„Jeśli pytasz mnie, moja osobista opinia jest taka, że lepiej pójść w tą drugą stronę. Zaakceptujemy wyścigi na jeden pit-stop, ale przynajmniej dajmy kierowcom możliwość pędzenia".


Aby zawodnicy mogli jeździć szybko, trzeba też rozwiązać problem oszczędzania paliwa. Tak się składa, że pomyślano o tym na przyszły rok, zwiększając jego limit na wyścig ze 105 do 110 kg.

„(...) Musimy brać pod uwagę cały pakiet. Mając więcej paliwa, kierowcy mogą cisnąć bardziej".
- kontynuuje Isola.

„Na tym etapie prawdopodobnie lepiej dać im bardziej spójne opony, aby mogli cisnąć i walczyć na torze, zamiast stosować strategiczne nadcięcia, podcięcia i próbować zyskiwać pozycje podczas pit-stopu".


„Pit-stop stanowi część wyścigu, ale myślę, że każdy w tym pokoju woli wyprzedzania na torze niż zamiany pozycjami w alei serwisowej".


Pirelli już opracowało slicki na sezon 2019, które według opinii kierowców niewiele różnią się od tegorocznych. Chcąc zapewnić zawodnikom wytrzymalsze opony, firma z Mediolanu musi zatem wybierać twardsze mieszanki na poszczególne wyścigi.

Niemniej jednak Formuła 1 jeszcze nie uzgodniła, co robić.

„Gama opon i ich budowa zostały zdefiniowane. Nie możemy tego zmienić, możemy natomiast zmienić dobór mieszanek na Grand Prix".
- tłumaczy Isola. „Omawiałem tę sprawę z kierowcami, jak i z zespołami, ale nie ma jasnego wskazania, w którym kierunku mamy pójść".

„Dlatego chcę zaangażować kierowcy oraz zespoły w wybór opon, bo nie jest jasne, co mamy zrobić na przyszły rok, jeśli trzeba podejść do niego nieco bardziej zachowawczo".


2018-12-03 - G. Filiks

6

Komentarze do:
Pirelli chce dostarczać F1 wytrzymalsze opony w sezonie 2019, aby kierowcy przestali jeździć oszczędnie

zapowiada się 2018-12-03 15:12

procesja co tydzień

I tak 2018-12-03 16:00

będą oszczędzać, żeby zrobić 1 pit stop. Powinni pość w odwrotnym kierunku - większa degradacja - częściej zmiana i więcej możliwości strategicznych.

Diesel Power 2018-12-03 17:45

Jakby nie zrobili, to i tak nie zadowolą wszystkich. Część osób chce opon wytrzymałych i 1 pit-stop, część chce opony bardzo szybkich, ale o dużej degradacji i 2-3 pit-stopy, a część nie wie czego w ogóle chce i co chwilę zmienia zdanie. :-)

anononim 2018-12-03 19:14

i tak muszą oszczędzać silniki, same opony niczego nie zmienią

jinks 2018-12-04 01:31

Przecież wytrzymalsze opony tylko pogorszą sytuację. Opony powinny być takie, żeby nie dało się przejechać na 1 pit stop.

Kobra34 2018-12-04 21:06

Dwa wymuszone przepisami pitstopy przy wiekszej wytrzymalosci opon. wtedy to kierowca bedzie mogl scigac sie przez caly wyscig na dobrym ogumieniu ale i tak pozostanie kwestia doboru strategii.