Formuła 1 zarejestrowała jako swój znak towarowy wyraz "Shoey", którym określa się picie alkoholu z buta.
Odważny i zwariowany zwyczaj rozsławił w królowej sportów motorowych Daniel Ricciardo. Australijczyk już regularnie pije szampana ze spoconego buta na podium. Przy okazji częstuje innych.
Kierowca Red Bulla bynajmniej nie wymyślił "Shoey", ale F1 uzyskała pewną wyłączność do posługiwania się tą nazwą w 25 krajach.
Picie alkoholu z buta oczywiście nie stało się zarezerwowane tylko dla Formuły Jeden, lecz tylko F1 może sprzedawać z wykorzystaniem terminu "Shoey" określone przedmioty - szklanki, kubki, kufle, butelki, piersiówki, rzeźby i figurki.
Mistrzostwa chciały uzyskać wyłączność na nazwę "Shoey" także w odzieży, lecz nie udało im się to, ponieważ zostały ubiegnięte.
"Shoey" to stary zwyczaj, popularny głównie w Australii. W sportach motorowych pojawił się także m. in. pośród zawodników MotoGP.
2018-05-03 - G. Filiks
0
Komentarze do:
Nazwa dla picia z buta znakiem towarowym F1