Mercedes tracił do Ferrari na prostych podczas kwalifikacji Formuły 1 do GP Niemiec pół sekundy na okrążeniu, poinformował zarządzający mistrzowskim zespołem "Toto" Wolff.
Gdy w F1 nastała era hybrydowych silników V6 turbo, długo to Mercedes przeważał moca nad rywalami, ale ostatnio coraz więcej mówi się, że w tej chwili najlepsza jest już jednostka napędowa Ferrari.
Według Wolffa wczorajsza czasówka na torze Hockenheimring dobitnie to pokazała. Sebastian Vettel wygrał z przewagą 0,204 sekundy nad Valtterim Bottasem lecz Mercedes twierdzi, że tracił na prostych więcej niż dwa razy tyle.
„Słyszałem, jak Christian (Horner, szef Red Bulla - red.)
narzekał przez ostatnie cztery lata na prędkość na prostych, więc nie chcę iść tą drogą!" - odpowiedział Wolff spytany o przewagę Ferrari.
„Ale prawdę powiedziawszy przegraliśmy dzisiaj właśnie w tym obszarze. Rywal ma wspaniałą jednostkę napędową, o ogromnych osiągach".„Wyglądaliśmy dobrze na wszelkiego rodzaju zakrętach, lecz nie jesteśmy w stanie dorównać im na prostych".
„Vallteri pojechał nadzwyczajnie w trzecim sektorze, dlatego byliśmy blisko pole position. Musimy po prostu popatrzeć i spróbować się poprawić".Lewis Hamilton, którego zatrzymała awaria, szacował na gorąco, że Ferrari jest lepsze od Mercedesa na prostych o 0,3 sekundy na okrążeniu. Gdy powiedziano o tym Wolffowi, Austriak z polskimi korzeniami odparł:
„Żeby być precyzyjnym, to było 0,5 sekundy".
„Nie spodziewaliśmy się tego, ale w F1 trzeba spodziewać się wszystkiego. Musimy zrozumieć, jak możemy zwiększyć naszą moc. Nie chcę nawet przez sekundę patrzeć na Ferrari, chcę patrzeć na siebie, na Mercedesa i spytać: »Czy jest coś, co przeoczyliśmy? Jak możemy zwiększyć moc silnika spalinowego, albo zwiększyć ilość energii z baterii, albo z MGU-H, z czegokolwiek się da, żeby mieć więcej mocy?«"
„Bo jeśli chcemy wygrać te mistrzostwa, albo pozostać w grze, to dostaliśmy dzisiaj poważne ostrzeżenie".Z kierowców, którzy awansowali w Niemczech do Q3, połowa jeździ na silniku Ferrari.
Tego roku włoską markę podejrzewano o nielegalne rozwiązania w układzie hybrydowym. Wczoraj Mercedes rozmawiał w swoim motorhome z przedstawicielami Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), w tym z Charliem Whitingiem. Ale Wolff bagatelizował spotkanie przekonując, że było rutynowe.
2018-07-22 - G. Filiks
0
Komentarze do:
Mercedes twierdzi, że był wolniejszy od Ferrari na prostych o pół sekundy