SELECT phpbb_posts_text.* , phpbb_posts.post_id, phpbb_posts.post_time, phpbb_posts.poster_id, phpbb_posts.post_username, phpbb_users.username, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_avatar, phpbb_users.user_avatar_type FROM v10phpbb2.phpbb_posts_text, v10phpbb2.phpbb_posts , v10phpbb2.phpbb_users WHERE phpbb_posts.topic_id = 50884 AND phpbb_posts_text.post_id = phpbb_posts.post_id AND phpbb_users.user_id = phpbb_posts.poster_id ORDER BY phpbb_posts.post_time ASC
[366] MYSQL ERROR: 145 - Table './v10phpbb2/phpbb_users' is marked as crashed and should be repaired Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone - V10.pl Mobile
Logo
Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone

Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone

Formuła 1 zamierza zwiększyć w 2021 roku liczbę ujednoliconych części w bolidach. Niemiecki Auto Motor und Sport podał listę elementów, które ma objąć standaryzacja. Jest na niej nawet kierownica.

Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone

Królowa sportów motorowych chce w ten sposób nieco odciążyć finansowo zespoły. Po co ekipy mają wydawać duże kwoty na konstruowanie jakiejś części, skoro jej wpływ na konkurencyjność samochodu jest marginalny? Przykład to skrzynia biegów, o standaryzacji której dowiedzieliśmy się w zeszłym miesiącu. Podzespół ten oczywiście jest bardzo ważny dla osiągów pojazdu, ale już dzisiaj przekładania każdej stajni funkcjonuje tak samo. Wszystkie mają osiem biegów do przodu i technologię "quickshift".

Innym kryterium, które spełniają elementy przeznaczone do ujednolicenia, jest to, że są mało widoczne. Albo wcale.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) rozesłała teamom spis części, które planuje ustandaryzować. Nie spodziewaliśmy się, że będzie ich tak wiele. Oprócz skrzyni biegów i kierownicy bolidy mają mieć jeszcze jednakowe:

- zaciski hamulcowe

- tarcze hamulcowe

- klocki hamulcowe

- kolumnę kierownicy

- felgi

- osłonę na kokpit (aureolę)

- struktury zderzeniowe boczne i tylne

- osie

- nakrętki do kół

- wał napędowy

- pedały gazu i hamulca

- mechanizm systemu DRS

- wewnętrzne elementy zbiornika paliwa, takie jak pompa

- wyposażenie w pit-stopie: m. in. klucze pneumatyczne i podnośniki

Niektóre z tych części zespoły otrzymają od dostawców, inne będą mogły wytwarzać samodzielnie, ale w oparciu o standardową specyfikację.

2019-03-30 - G. Filiks

0

Komentarze do:
Kierownica wśród elementów bolidu F1, które mają zostać ujednolicone