Logo
Hamilton pierwszy raz pokonuje dziewiąty zakręt na pełnym gazie

Hamilton pierwszy raz pokonuje dziewiąty zakręt na pełnym gazie

Na zimowych testach Formuły 1 przed sezonem 2018 mistrz świata Lewis Hamilton pierwszy raz przejeżdżał dziewiąty zakręt toru Barcelona-Catalunya bez odjęcia pedału przyspieszenia.

Hamilton pierwszy raz pokonuje dziewiąty zakręt na pełnym gazie Hamilton pierwszy raz pokonuje dziewiąty zakręt na pełnym gazie

Dynamiczny łuk nr 9 wpowadza kierowców na tylną prostą hiszpańskiego obiektu. Nim wsiadł do nowego bolidu Mercedesa, Hamilton w całej swojej karierze w F1 nigdy nie pokonywał tego wirażu na pełnym gazie.

„Mamy teraz dużo więcej docisku, jedziesz z pełną szybkością przez trzeci zakręt. Wczoraj pokonałem z pełną szybkością zakręt dziewiąty, czego nie robiłem nigdy przez całe 10 czy 12 lat, odkąd się tutaj ścigam. To niesamowite". - ekscytował się Brytyjczyk.
Hamilton pierwszy raz pokonuje dziewiąty zakręt na pełnym gazie Hamilton pierwszy raz pokonuje dziewiąty zakręt na pełnym gazie
Podniecony jest także drugi kierowca fabrycznego zespołu niemieckiej marki Valtteri Bottas, który wręcz czuje, jak Srebrna Strzała się wygina.

„To coś naprawdę wyjątkowego. Ale tak trudno to opisać". - mówił. „Mamy przeciążenia boczne o wartości prawie 5G w zakrętach trzecim i dziewiątym. I czuć to".
Hamilton pierwszy raz pokonuje dziewiąty zakręt na pełnym gazie Hamilton pierwszy raz pokonuje dziewiąty zakręt na pełnym gazie
„Przy tych prędkościach jest tak dużo docisku, że możesz naprawdę poczuć, jak cały bolid zaczyna się giąć, a wciąż masz wystarczającą przyczepność. Musisz jej zaufać".

„Ślizganie się bolidem przy takich prędkościach to fajne uczucie, za każdym razem mam uśmiech na twarzy".
Hamilton pierwszy raz pokonuje dziewiąty zakręt na pełnym gazie Hamilton pierwszy raz pokonuje dziewiąty zakręt na pełnym gazie
O ostrej jeździe opowiadał też Daniel Ricciardo z Red Bulla. Większa przyczepność doświadczona przez zawodników na testach była efektem również wymiany asfaltu na Barcelona-Catalunya i przygotowania przez Pirelli nowych, bardziej miękkich opon.

„Zabawnie opisał to Ricciardo mówiąc, że przez przeciążenia boczne traci głowę na dziewiątym zakręcie". - przytaczał słowa Australijczyka szef Pirelli w F1, Mario Isola.

„Ale to prawda, to dość imponujące, hamują do pierwszego zakrętu, a potem jadą na pełnym gazie aż do czwartego. Więc pokonują z pełną szybkością zakręty nr 1,2 i 3, a prędkości są naprawdę wysokie".

„W ubiegłym roku zanotowaliśmy wzrost prędkości o 32-35 km/h w zakrętach trzecim, dziewiątym. Muszę sprawdzić dane, ale teraz przyspieszyliśmy znowu. Tak więc prowadzenie tych bolidów zaczyna być także naprawdę wysiłkiem fizycznym (...)".


2018-03-13 - G. Filiks

5

Komentarze do:
Hamilton pierwszy raz pokonuje dziewiąty zakręt na pełnym gazie

xsawierr 2018-03-13 14:00

Więc masa osłony Halo nie spowolniła bolidu,szkoda tylko,że takie prędkości w łukach błyskawicznie degradują opony,które trzymać trzeba w bardzo wąskim zakresie. Wydaje mi się , że to o czym mówią kierowcy to temat związany tylko z tempem kwalifikacyjnym

Humonguos 2018-03-13 20:18

Z Hamiltona to zawsze był mierny przeciętniak. Po raz pierwszy w dziewiątce na pełnym gazie? przecież od dawna połowa stawki miała tam "gaz w podłodze".

Hahahaha 2018-03-13 22:00

A ta połowa stawki o tym wie, czy tak ci się wydaje "ekspercie"?

haha 2018-03-14 14:26

a tak narzekał na tor .Najpierw mówi potem mysli jak vettel to cienias /129/hahahaha

gdzie jest ta 2018-03-14 20:44

parówka 129-vettel-to-cienias? parówka żyjesz?