Kierowcy Ferrari utrzymali się na czele stawki w trakcie drugiego piątkowego treningu Formuły 1 w Niemczech. Pierre Gasly miał tymczasem wypadek, a Robert Kubica zajął ostatnie miejsce.
Zawodnicy Mercedesa znowu pojechali wolniej, mimo że wykręcili swoje czasy już na miękkich oponach. Ale mistrz świata Lewis Hamilton zaprezentował tempo zbliżone do tempa duetu Scuderii. Zajął trzecie miejsce ze stratą 0,146 sekundy. Sklasyfikowany na czwartej pozycji Valtteri Bottas uzyskał dużo gorszy wynik. Jego od Leclerka dzieli grubo ponad pół sekundy.
Srebrnym Strzałom zapewne identycznie jak podczas GP Austrii nie służą bardzo wysokie temperatury. No i wydaje się, że obaj kierowcy najlepszego zespołu nie złożyli w pełni czystego okrążenia. Największą bolączką jest dla nich ostatni zakręt, na którym w ciągu całego dnia nie zmieścili się kilkukrotnie.Finałowy łuk zapamięta najbardziej jednak Gasly. Kilkanaście minut przed końcem treningu kierowca Red Bulla uderzył tam w bandę i dość poważnie uszkodził samochód. Trzeba było przerwać zajęcia, aby sprzątnąć maszynę z toru. Francuz dodatkowo wcześniej nie uzyskał konkurencyjnego czasu na miękkim ogumieniu - i zajął dopiero piętnaste miejsce, z rezultatem ustanowionym na slickach pośrednich.Max Verstappen za sterami drugiego bolidu Red Bulla uplasował się dziesięć pozycji wyżej, ale również dla niego nie była to idealna sesja. W pewnym momencie Holender zgłosił spadek mocy.
Formuła 1 - sezon 2019 - GP Niemiec - 2. trening | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Opony | Okr. | ||
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:13,449 | - | miękkie | 33 | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:13,573 | 0,124s | miękkie | 30 | |
3. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:13,595 | 0,146s | miękkie | 30 | |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:14,111 | 0,662s | miękkie | 30 | |
5. | Max Verstappen | Red Bull | 1:14,133 | 0,684s | miękkie | 23 | |
6. | Romain Grosjean | Haas | 1:14,179 | 0,730s | miękkie | 33 | |
7. | Lance Stroll | Racing Point | 1:14,268 | 0,819s | miękkie | 32 | |
8. | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo | 1:14,458 | 1,009s | miękkie | 33 | |
9. | Nico Hulkenberg | Renault | 1:14,472 | 1,023s | miękkie | 26 | |
10. | Sergio Perez | Racing Point | 1:14,518 | 1,069s | miękkie | 30 | |
11. | Carlos Sainz Jr | McLaren | 1:14,662 | 1,213s | miękkie | 34 | |
12. | Daniił Kwiat | Toro Rosso | 1:14,800 | 1,351s | miękkie | 39 | |
13. | Daniel Ricciardo | Renault | 1:15,010 | 1,561s | miękkie | 33 | |
14. | Alexander Albon | Toro Rosso | 1:15,062 | 1,613s | miękkie | 36 | |
15. | Pierre Gasly | Red Bull | 1:15,089 | 1,640s | pośrednie | 19 | |
16. | Lando Norris | McLaren | 1:15,247 | 1,798s | miękkie | 29 | |
17. | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1:15,406 | 1,957s | miękkie | 31 | |
18. | Kevin Magnussen | Haas | 1:15,470 | 2,021s | miękkie | 28 | |
19. | George Russell | Williams | 1:16,900 | 3,451s | miękkie | 27 | |
20. | Robert Kubica | Williams | 1:16,980 | 3,531s | miękkie | 26 |
Tradycyjnie na treningach "Czerwoni" rządzą i dzielą a w Q. 3-4. W wyścigu znowu pewnie zastosują kolejną "włoską strategię" dzięki czemu nie będa mieli nawet "pudła. Tylko nasz Robson stała i stabilna "forma".