Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) wyznaczyła trzy strefy DRS na tegoroczną edycję wyścigu Formuły 1 o GP Bahrajnu.
W poprzednim sezonie kierowcy mogli "otwierać" tylne skrzydło bolidu na torze Sakhir w dwóch miejscach: na prostej startowej oraz tylnej prostej. Teraz będą to robić także po sekwencji zakrętów rozpoczynających okrążenie, między łukami nr 3 i 4.
Dodatkowa strefa powinna ułatwić wyprzedzanie, aczkolwiek w Bahrajnie i tak nie było ono zbyt trudne. W przeciwieństwie do Australii, gdzie półtora tygodnia temu zainaugurowano sezon.
Przypomnijmy, że dla zintensyfikowania bezpośredniej walki między kierowcami wprowadzono tego roku także specjalne zmiany w aerodynamice samochodów. Między innymi wzmocniono efekt DRS, powiększając tylny spojler.
Tu używane jest słowo "spojler" zamiast "skrzydło" i to mi się podoba!!! Skrzydło służy do wytworzenia siły nośnej i latania a spojler służy do wytworzenia docisku aerodynamicznego do podłoża to zasadnicza różnica. A kto wymyślił określenie "koce grzewcze"? To też jest błędne. W angielskiej nomenklaturze używane jest określenie "tire warmer" co oznacza "ogrzewacz opony". Kto wymyślił określenie "koc grzeczy". Ja wiem kto. Ktoś jeszcze wie?