Logo
Formuła 1 podzieli sesję kwalifikacyjną na cztery części?!

Formuła 1 podzieli sesję kwalifikacyjną na cztery części?!

Formuła 1 może wprowadzić w 2019 roku nowy format kwalifikacji, twierdzi niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.

Jeśli wierzyć dziennikarzom zza Odry, są przymiarki do podzielenia czasówki aż na cztery segmenty.

Formuła 1 podzieli sesję kwalifikacyjną na cztery części?! Formuła 1 podzieli sesję kwalifikacyjną na cztery części?!

Aktualnie kwalifikacje składają się z Q1, Q2 i Q3. W pierwszej i drugiej części odpada po pięciu najwolniejszych kierowców. Do finałowej przechodzi czołowa dziesiątka.

Według nowego układu w Q1, Q2 i Q3 odpadałoby po czterech najsłabszych zawodników, a w Q4 rywalizowałaby najszybsza ósemka.

Pomysł podobno jest omawiany. Jak czytamy na łamach Auto Motor und Sport, właściciel F1 - amerykańska spółka Liberty Media - „obiecuje sobie większe napięcie przy czterech segmentach".
Formuła 1 podzieli sesję kwalifikacyjną na cztery części?! Formuła 1 podzieli sesję kwalifikacyjną na cztery części?!
Na razie jednak trzeba podchodzić do tych rewelacji z dystansem.

Punkty po staremu?


Auto Motor und Sport poinformował też między innymi, że w F1 nie zmieni się za to punktacja, mimo wcześniejszych podchodów do nagradzania więcej niż pierwszych 10 kierowców na mecie wyścigu.

2018-09-23 - G. Filiks

12

Komentarze do:
Formuła 1 podzieli sesję kwalifikacyjną na cztery części?!

PayDriver 2018-09-23 13:29

niby jak to ma zwiększyć emocje?

@Paydriver 2018-09-23 14:50

Też sie zastanawiam. Już teraz przynudzają i czekam tylko na q3 ;D

weres 2018-09-23 15:24

Powinny być punkty za wyniki w kwalifikacjach. Weekend w singapurze zawierał nudny wyścig i interesujące kwalifikacje z genialnym występem lewisa. Dlaczego tego nie nagradzać? Niektóre zespoły mogłyby specjalnie ustawiać samochód pod kwalifikacje co jest bardziej zwiększyłoby rywalizacje.

haha 2018-09-23 15:48

takie gadanie a co tym u Kubicy-gdzie artykuł że może pojedzie w Rosji , a potem kolejny że jednak nie itd itd itd aż do końca sezonu

kierdziołek 2018-09-23 17:35

W każdych zawodach punkty zdobywa się poprzez zajęte miejsca które przydzielają daną ilość punktów.Punkty za kwalifikacje,to wypaczenie.Pierwszy na mecie zgarnia najwięcej,drugi nieco mniej,a trzeci jeszcze mniej i to jest normalne.

qaz 2018-09-23 18:33

czyli pomysł stary jak świat,CHODZI O KASĘ,oczywiście z reklam przy wydłużeniu tego cyrku o kolejne minuty,ale po co?przecież lda nas ,którzy ogladają z tygodnia na tydzień mniej więcej wiadomo kto znajdzie się w 10-ce,pytanie o kolejność,czyżby widzowie odchodzili,bo wyścigi stały się procesją i nudą nie do wytrzymania?

etoro 2018-09-23 23:54

uważam że powinni kwalifikacje podzielić na 22 części po 10 minut, za każdym razem odpadał by jeden kierowca, na pobliskim lotnisku byłyby dwa samoloty cysterny pełne benzyny oraz dwa czekające pociągi pełne opon wyścigowych dla bolidów tak więc ani benzyny ani opon by im nie zabrakło

daro123 2018-09-24 08:50

Punkty powinny być dla wszystkich kierowców którzy dojadą do mety. CI kierowcy powyżej pierwszej 10 też walczą, jadą cały wyścig niech za to otrzymają 1,2,3 punkty

Skoczek120 2018-09-24 09:15

Niech ustandaryzują silniki i ograniczą budżet, kładąc kres dominacji. Wtedy zacznie być ciekawie... :-P

Mercedes 2018-09-24 14:38

Nie wiem po co kombinować przy kwalifikacjach, już raz mieli genialny pomysł z którego szybciej zrezygnowali niż go wprowadzili. Obecny sezon jest jednym z lepszych od lat, gdyby tylko puszki były trochę bardziej konkurencyjne i reszta stawki tak nie dostawała było by świetnie.

@Mercedes 2018-09-24 19:45

Ale głupoty "mądrusiu za pięć groszy".

prime 2018-09-25 11:08

Q3 powinno byc na zasadzie : kazdy jedzie sam jedno okrazenie , kolejnosc od 10 do 1 wg Q2. popeoniasz jeden blad i nie ma PP. poniewaz na takie Q3 potrzeba wiecej czasu to nalezy skrocic Q1