Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) ogłosiła przetarg na dostawcę standardowej skrzyni biegów do bolidów Formuły 1.
Samochody najważniejszej serii wyścigowej świata mają używać jednakowej przekładni od 2021 roku. To spora zmiana, której podstawowym celem jest redukcja kosztów.
Standaryzacja obejmie dokładnie wewnętrzny mechanizm skrzyni biegów. Zespoły natomiast nadal będą wykorzystywać własną obudowę przekładni, która jest połączona z zawieszeniem.
Co istotne, z treści przetargu wynika, że za dwa lata każda ekipa będzie zobowiązana stosować obudowę stworzoną przez siebie, a nie "pożyczoną" od innego teamu. Podczas gdy stajnie takie jak Sauber i Racing point w tej chwili nie mają odpowiedniego zaplecza w fabryce, aby przygotować ów element bolidu na własną rękę. Pierwszy z wymienionych zespołów korzysta ze skrzyni Ferrari, a drugi zaopatruje się u Mercedesa.Standardowa przekładnia będzie różnić się liczbą biegów do przodu. Obecnie jest ich aż osiem, w przyszłości zostanie siedem.