Ferrari pozbywa się reklamy "Mission Winnow" nie tylko z pełnej nazwy swojej ekipy Formuły 1, ale również z oklejenia jej nowego bolidu.
"Mission Winnow" to uruchomiona ubiegłego roku inicjatywa głównego sponsora zespołu z Maranello, koncernu tytoniowego Philip Morris. Oficjalnie jest poświęcona nauce, technologii i innowacji, ale niedawno wzbudziła kontrowersje w Australii, gdzie w przyszłym tygodniu ruszy sezon 2019. W logotypie projektu niektórzy dostrzegają sprytne nawiązanie do papierosów Marlboro.
Sprawą zajęły się co najmniej dwie instytucje na Antypodach. Reklamy wyrobów tytoniowych są tam bowiem zabronione. Podobnie jak w wielu innych krajach - i w samej F1.
Ostatecznie Ferrari nie pokaże w Australii ani jednej reklamy "Mission Winnow". Zamiast logo przedsięwzięcia na czerwonym bolidzie ma pojawić się coś innego. Na razie nie zdradzono, co dokładnie. Team szykuje niespodziankę dla fanów.