Logo
Ferrari zaprezentowało zmienione oklejenie bolidu F1

Ferrari zaprezentowało zmienione oklejenie bolidu F1

Ferrari pokazało zmienione oklejenie swojego nowego bolidu Formuły 1 na inauguracyjny wyścig sezonu 2019 w Australii.

Tak jak zapowiedziano, z samochodu Sebastiana Vettela i Charlesa Leclerka zniknęły reklamy projektu Mission Winnow, należącego do wielkiego sponsora włoskiego zespołu, koncernu tytoniowego Philip Morris.

Ferrari zaprezentowało zmienione oklejenie bolidu F1 Ferrari zaprezentowało zmienione oklejenie bolidu F1

Mission Winnow to inicjatywa oficjalnie poświęcona nauce, technologii i innowacji, ale wywołała kontrowersje w Australii. W jej logotypie niektórzy dostrzegają sprytne nawiązanie do papierosów Marlboro.

Sprawą zajęły się co najmniej dwie instytucje na Antypodach. Reklamy wyrobów tytoniowych są tam bowiem zabronione. Podobnie jak w wielu innych krajach - i w samej F1.

Zamiast logo Misson Winnow, na czerwonym bolidzie pojawiło się logo świętujące 90-lecie marki Ferrari. Przyozdobiono nim pokrywę silnika, nos oraz skrzydła - przednie i tylne.
Ferrari zaprezentowało zmienione oklejenie bolidu F1 Ferrari zaprezentowało zmienione oklejenie bolidu F1
Niektóre miejsca po Mission Winnow są też puste.

Po GP Australii reklamy projektu mają wrócić na model SF90. Aczkolwiek niewykluczone, że pierwsza runda sezonu nie będzie jedyną, w trakcie której bolid Scuderii wystartuje ze zmienionym oklejeniem. Choćby dlatego, iż Mission Winnow zainteresował się także Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności. To agencja Unii Europejskiej.

Wcześniej Ferrari usunęło Mission Winnow z pełnej nazwy swojego teamu.

2019-03-12 - G. Filiks

2

Komentarze do:
Ferrari zaprezentowało zmienione oklejenie bolidu F1

botti 2019-03-13 02:50

jeszcze ładniejsze niż poprzednie a tamto było rewelacyjne. wreszcie mało białego.

Humuonguos 2019-03-13 17:56

Ktoś redaktorowi powiedział w komentarzu, że te auta się okleja, nie maluje, od tamtej pory pisze o oklejeniu hahaha, noob. Prawda jest taka, że auto jest pomalowane a okleja się grafikami. Żeby nie być gołosłownym, wstawiam link, kto chce niech przeczyta. https://www.mclaren.com/formula1/partners/AkzoNobel-Sikkens/how-to-paint-a-formula-1-car-1114476/