Ferrari pokazało zmienione oklejenie swojego nowego bolidu Formuły 1 na inauguracyjny wyścig sezonu 2019 w Australii.
Tak jak zapowiedziano, z samochodu Sebastiana Vettela i Charlesa Leclerka zniknęły reklamy projektu Mission Winnow, należącego do wielkiego sponsora włoskiego zespołu, koncernu tytoniowego Philip Morris.
Mission Winnow to inicjatywa oficjalnie poświęcona nauce, technologii i innowacji, ale wywołała kontrowersje w Australii. W jej logotypie niektórzy dostrzegają sprytne nawiązanie do papierosów Marlboro.
Sprawą zajęły się co najmniej dwie instytucje na Antypodach. Reklamy wyrobów tytoniowych są tam bowiem zabronione. Podobnie jak w wielu innych krajach - i w samej F1.
Zamiast logo Misson Winnow, na czerwonym bolidzie pojawiło się logo świętujące 90-lecie marki Ferrari. Przyozdobiono nim pokrywę silnika, nos oraz skrzydła - przednie i tylne.
Niektóre miejsca po Mission Winnow są też puste.
Po GP Australii reklamy projektu mają wrócić na model SF90. Aczkolwiek niewykluczone, że pierwsza runda sezonu nie będzie jedyną, w trakcie której bolid Scuderii wystartuje ze zmienionym oklejeniem. Choćby dlatego, iż Mission Winnow zainteresował się także Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności. To agencja Unii Europejskiej.
Wcześniej Ferrari usunęło Mission Winnow z pełnej nazwy swojego teamu.
2019-03-12 - G. Filiks
0
Komentarze do:
Ferrari zaprezentowało zmienione oklejenie bolidu F1