SELECT phpbb_posts_text.* , phpbb_posts.post_id, phpbb_posts.post_time, phpbb_posts.poster_id, phpbb_posts.post_username, phpbb_users.username, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_avatar, phpbb_users.user_avatar_type FROM v10phpbb2.phpbb_posts_text, v10phpbb2.phpbb_posts , v10phpbb2.phpbb_users WHERE phpbb_posts.topic_id = 48651 AND phpbb_posts_text.post_id = phpbb_posts.post_id AND phpbb_users.user_id = phpbb_posts.poster_id ORDER BY phpbb_posts.post_time ASC
[366] MYSQL ERROR: 145 - Table './v10phpbb2/phpbb_users' is marked as crashed and should be repaired F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań - V10.pl Mobile
Logo
F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań

F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań

Formuła 1 już pracuje nad nową konstrukcją bolidów na sezon 2021, która ma ułatwić kierowcom wyprzedzanie się.

Podczas inauguracji sezonu 2018 w Australii rzucała się w oczy niemoc zawodników podążających za wolniejszym rywalem. Nie licząc pierwszego okrążenia, doszło podobno tylko do pięciu manewrów wyprzedzania. Mimo zastosowania po raz pierwszy w historii aż trzech stref DRS.

F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań

Max Verstappen powiedział, że nie dało się wyprzedzać nawet gdy konkurent był wolniejszy o półtorej sekundy na okrążeniu - i że na miejscu kibica wyłączyłby telewizor.

Spora w tym wina charakterystyki półulicznego toru Albert Park w Melbourne, ale duże znaczenie ma też charakterystyka bolidów. Aktualne samochody pozostawiają za sobą wielkie turbulencje powietrza, a jednocześnie są na nie czułe. Dlatego często jest trudno zbliżyć się do kierowcy z przodu.
F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań
Rozwiązanie tego problemu to jeden z priorytetów dyrektora zarządzającego F1 ds. sportowych Rossa Brawna.

Słynny Brytyjczyk ma na koncie mnóstwo sukcesów i wydaje się, że tym razem też mu się powiedzie. 63-latek zebrał grupę specjalistów, z którą tak jak chciał przygotowuje nowy regulamin techniczny m. in. poprzez poprawianie oddziaływania jednego bolidu na drugi w tunelu aerodynamicznym. W projekcie wykorzystywana jest także obliczeniowa mechanika płynów (CFD).
F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań
(W GP Australii) Brakowało jednego niezbędnego składnika, mianowicie wyprzedzań. Było ich naprawdę mało podczas tego otwarcia sezonu". - mówi Brawn.

„To konieczne, aby bolidy mogły się do siebie zbliżać i ścigać koło w koło. Kiedy między samochodami jest tylko mała różnica w szybkości, goniący prawie nie ma szans zbliżyć się wystarczająco, aby zaatakować. Widzieliśmy to w rywalizacji Hamiltona i Vettela, Verstappena i Magnussena, Verstappena i Alonso oraz Ricciardo i Raikkonena. Pomyśl, ile pojedynków koło w koło straciliśmy".
F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań
„Dopóki nie zastosujemy strukturalnego podejścia do problemu, tak naprawdę nie zrobimy żadnego postępu. Jednym z celów, do jakich dążymy razem z FIA i zespołami, jest wprowadzenie na 2021 rok bolidów, którymi kierowcy naprawdę będą mogli walczyć ze sobą na torze. W związku z tym FIA i F1 prowadzą program badań aerodynamicznych z wykorzystaniem dwóch modeli bolidu w tunelu aerodynamicznym. Używamy też CFD".

„Musimy rozwinąć projekt bolidu o zbliżonych osiągach do obecnych, ale pozwalającego na rywalizację koło w koło".

„Fani Formuły Jeden chcą zobaczyć lepsze widowisko, a wyprzedzanie to najbardziej ekscytująca i widowiskowa rzecz, jaką możesz mieć na torze. Cała społeczność F1 musi się postarać w tej kwestii, bo kibice to nasz największy kapitał".
- dodał.

2018-03-31 - G. Filiks

0

Komentarze do:
F1 pracuje w tunelu aerodynamicznym i CFD nad bolidami lepiej dopasowanymi do wyprzedzań