SELECT phpbb_posts_text.* , phpbb_posts.post_id, phpbb_posts.post_time, phpbb_posts.poster_id, phpbb_posts.post_username, phpbb_users.username, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_komentarze, phpbb_users.user_avatar, phpbb_users.user_avatar_type FROM v10phpbb2.phpbb_posts_text, v10phpbb2.phpbb_posts , v10phpbb2.phpbb_users WHERE phpbb_posts.topic_id = 49420 AND phpbb_posts_text.post_id = phpbb_posts.post_id AND phpbb_users.user_id = phpbb_posts.poster_id ORDER BY phpbb_posts.post_time ASC
[366] MYSQL ERROR: 145 - Table './v10phpbb2/phpbb_users' is marked as crashed and should be repaired F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze - V10.pl Mobile
Logo
F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze

F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze

Międzynarodowa Federacja Samochodowa potwierdziła nieoficjalne doniesienia z zeszłego miesiąca, że Formuła 1 przejdzie w 2021 roku na 18-calowe felgi.

FIA otworzyła przetarg na dostawcę ogumienia dla F1 na lata 2020-2023. Jeśli wygra go jakaś inna firma niż Pirelli, która zaopatruje mistrzostwa obecnie, będzie musiała przygotować od zera dwa różne typy opon: stosowane aktualnie 13-calówki (na sezon 2020) i niskoprofilowe 18-calówki (na sezony 2021-2023).

F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze

Co ciekawe, wraz z większymi felgami oraz nowymi oponami ma wejść rozważany od dawna zakaz stosowania koców grzewczych.

Poza tym zmniejszy się o 35 milimetrów szerokość przednich opon, z 305 do 270 mm. Szerokość opon tylnych będzie wynosić nadal 405 mm. Oznacza to, że opony tylne będą szersze niż przednie aż o 135 mm.

Średnica wzrośnie z 670 do 700-720 mm.
F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze
Potwierdzono również zamiar wprowadzenia uproszczonej nomenklatury mieszanek opon typu slick na wyścigi. W każdym Grand Prix będą funkcjonować te same nazwy: opony twarde, pośrednie i miękkie.

Opony twarde mają zużywać się tak, że staną się wolniejsze o 2 sekundy na okrążeniu po przejechaniu 22% dystansu wyścigu. W przypadku opon pośrednich podany spadek osiągów ma nastąpić po pokonaniu 18% dystansu, a opon miękkich - po 10%.
F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze
Według założeń opony pośrednie będą przy tym szybsze od twardych o 1,2 sekundy na okrążeniu, a miękkie o 2,2 sekundy.

Producenci opon mogą składać swoje oferty do 31 sierpnia. Zwycięzcę przetargu wyłoni właściciel Formuły 1 - amerykańska spółka Liberty Media. Potem przekaże swój wybór FIA do oficjalnego zatwierdzenia.

2018-07-20 - G. Filiks

0

Komentarze do:
F1 ma przejść na 18-calowe felgi i porzucić koce grzewcze